Saturday, March 28, 2009

Lambaian Keinsafan Dari Ilahi

Assalamualaikum.....

Disini aku ingin berkongsi sedikit cerita dan pengetahuan kepada korang2 semua..
Sebelum aku mengutarakan lebih panjang.. sama2lah kita renung siapa diri kita...
Kekalkah kita di dunia yg penuh pancaroba??
Sentiasa senangkah kita di alam maya ini??
Apakah kita tidak akan kembali kpd Yang Maha Agung??
pandanglah melalui mata hati..bukan melalui mata nafsu..

Aku berlindung dari syaitan yang direjam...
Moga dosa2 ku diampunkan andai terkasar bahasa dan tersilap pandangan...
Amin....

Hidup kita adalah sementara..dalam kehidupan ini..
Allah memberi peluang kpd kita untuk merasai kenikmatan hidup..
Disamping itu, kita dikehendaki belajar, bekerja, saling membantu dan berbuat baik..
Kita jangan lupa, kita adalah khalifah di dunia ini..
Kita dikehendaki menjaga dan memelihara alam ini dengan makmur...
Kita diminta untuk bertakwa dan beriman kepada-Nya..
Sungguh indah bila kita mengetahui dan nampak keagungan-Nya...

Wahai manusia..
sedarlah.. fikirlah...renungilah...
Kita tidak kekal di dunia ini...kita akan dikembalikan pada Yang Maha Pencipta..
Janganlah terkejar-kejar pada kemewahan dunia semata-mata..
Adilkanlah dalam mencari kemewahan...
Dunia dan Akhirat....
Sesungguhnya alam Akhirat adalah penentuan segala-galanya..

Aku terfikir untuk menasihati semua..
Aku takut,, dengan apa yang aku tahu ini,aku tidak memberi peringatan kpd yg lain..
Aku takut di hadapan-Nya nanti, aku dipersoalkan tentang peringatan ini..
Ya Tuhanku... semoga Engkau memberkati aku Dunia Akhirat....

Aku adalah manusia sama seperti korang semua...
punyai nafsu, dan keinginan...
Aku akui aku bukan manusia sempurna 100 peratus...
Yang perfect sekali adalah penghulu kita...
Nabi Muhammad SAW......
Moga Allah memberkati Baginda, keluarga dan para sahabatnya..

Janganlah kita lupa untuk mengucap tasbih kpd Allah..
Janganlah pula kita lupa untuk berselawat kepada Nabi Muhammad SAW..
Ingatlah... di akhirat nanti.. Nabi Muhammad lah yang akan menangis meminta umatnya diselamatkan dari kesengsaraan Hari Pengadilan...
Sungguh suci dirimu Ya Nabi Allah...

Aku bersyukur dengan hati yang tulus...
Kerana Aku dilahirkan dalam Islam..
Dalam agama yg diredhai Allah..
Kekalkanlah hati dan Keimanan ku Ya Tuhan...
Matikanlah aku dalam keimanan kepada-Mu..
Janganlah matikan aku dalam kekafiran dan hilang petunjuk-Mu...

Moga Engkau limpahkan Rahmat dan Keredhaan kepada Hati semua umat Islam, samada yang masih hidup atau yang telah kembali pada-Mu....
Amin...Amin...Amin....

No comments:

Post a Comment