Saturday, April 11, 2009

Insan Berdosa

Aku tak tahu kenapa aku tidak tetap pendirian...
sekejap insaf..sekejap buat...padahal aku dah tekad taknak buat lagi..
kenapa aku begini Ya Tuhanku??......
Lemahnya Aku ini...manusia yang sentiasa mudah tergoda...

Jiwa aku mudah terpengaruh...ati aku mudah tergoda...
perasaan aku mudah terhiris...lemahkah aku ini?
sampai bila aku boleh benar-benar berubah Ya Tuhanku...???
Apa yang aku kejari dan mencari sebelum aku benar2 berubah??

Ya Tuhanku...sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yang aku inginkan...
aku sentiasa minta dari Engkau Ya Tuhan...jauhkan aku dari pujuk rayu syaitan...
Tapi......... aku tewas jua.....aku berdosa....aku manusia berdosa....
Ampunkanlah aku....Ampunkanlah aku Ya Tuhanku.....

Aku takut dengan-Mu Ya Tuhanku...
Aku takut pada azab kubur dan Neraka-Mu.....
Aku sentiasa minta dari-Mu agar dijauhkan semua itu....
Tolonglah aku Ya Tuhanku..Ampunkanlah segala dosa-dosaku.....

No comments:

Post a Comment